Transitie Management Systeem

het transitie management systeem

Blended veranderen en groeien op zijn best

blended veranderen: online en offline activiteiten plannen, volgen en beheren

Het Transitie Management Systeem (TMS) is jouw ruimte om kennis en vaardigheden op te doen, te groeien en te veranderen. Als organisatie, team en individu.  Bij vrijwel elke verandering, groeispurt of transitie is het nodig om kennis tot je te nemen en nieuwe vaardigheden aan te leren of bestaande te versterken. Het TMS is een geweldige tool om die reis in- en overzichtelijk te maken. Met alle online en offline activiteiten en interventies erin opgenomen. Blended veranderen en groeien op zijn best. 

Het TMS bestaat uit online platform faciliteiten en offline ondersteuning.

De online fACILITEITEN VAN HET tms

Plan, volg en beheer veranderingen en groei

PLANNEN, VOLGEN EN BEHEREN

Stel de leerreis op, bepaal de onderwerpen en interventies (online en offline), maak de planning, zet het materiaal klaar en volg en beheer de voortgang.

Personal Learning Cloud

PERSONAL LEARNING CLOUD

Iedere deelnemer werkt vanuit een persoonlijke leeromgeving. Hier hebben ze toegang tot specifieke modules / trainingen, zien ze hun voortgang en prestaties en hebben toegang tot community's, waarvoor ze zich hebben ingedeeld of zijn ingedeeld.

Een dynamische community

een dynamische community

Betrokkenheid ontstaat door dialoog, discussie en informatie uitwisseling. Blijf en houd elkaar op de hoogte van het laatste nieuws of de expertise in jouw vakgebied. Moedig bijvoorbeeld gesprekken tussen deelnemers aan door een forum discussie of discussie over oplossingen van een specifiek probleem.

Teams en gebruikersgroepen

teams en gebruikersgroepen

Groepeer deelnemers en wijs een groepsleider aan om de leerreis te begeleiden. Plan, communiceer en werk gezamenlijk aan opdrachten en ontwikkelingen. Help en ondersteun elkaar.

Dip feed content voor online trainingen

Drip-feed alle content

Het in hapklare brokken voeden van de leerstof en dat communiceren via e-mail. Het klaarzetten van het materiaal volgens de planning van de leerreis. Deelnemers krijgen daardoor alleen die taken te doen die op dat moment relevant voor ze zijn. Ze komen direct in de leeromgeving waar het materiaal voor ze is klaar gezet. Klikken en leren.

Gedetailleerde rapportages

engagement leer triggers

Hoe zorg je ervoor dat deelnemers actief gaan leren en ontwikkelen. Bewust maken, attent maken, herinneren, etc. door het sturen van motiverende triggers / notificaties, zorgt ervoor dat deelnemers actief betrokken blijven bij het doorlopen van hun leerreis.

Gedetailleerde rapportage

gedetailleerde rapportages

De rapportage bevat alle details die belangrijk zijn voor het monitoren van de voortgang voor deelnemers en teamleiders. Zoals bijvoorbeeld: teamprestaties door middel van Leaderboards (voortgang en prestaties ten opzichte van elkaar), scores op individuele toetsen en quizzen en het inleveren van opdrachten.

Online trainingen aanbod

online trainingsaanbod

Het trainingsaanbod is gericht op soft, social, selling en leadership. Deze zijn onderverdeeld in de domeinen Strategie & Leiderschap, Organisatie & Verandering, Verkoop & Klantgerichtheid en Persoonlijke Effectiviteit. Per module zijn er video's, modellen, podcasts, samenvattingen en kennistoetsen beschikbaar.

Nieuwsgierig hoe het werkt?

DE offline ondersteuning VAN HET TMS

Bij veranderingen, transities en groei horen vaak nieuwe vaardigheden, attitudes en gedrag. Om deze in te trainen en te embedden in werkpatronen is aandacht nodig. Aandacht voor afdelingen, teams en individuen. Van start tot eind geven we offline ondersteuning in de vorm van 3 rollen:

ADVISEUR

Denk bijvoorbeeld aan de vormgeving van het veranderproces en het opdoen (en gebruiken) van de kennis en vaardigheden die nodig zijn.

TRAINER

Denk bijvoorbeeld aan het vergroten van de kennis en het intrainen van vaardigheden die tijdens en na het veranderingsproces nodig zijn.

COACH

Mentaal sterker worden, focussen, feedback ontvangen, prioriteiten stellen. Allemaal vaardigheden waar een coach toegevoegde waarde biedt.

Behoefte aan een specifieke rol?

De leerreis vormgeven

We beginnen met het eind in gedachten: het bepalen van de leerdoelen die nodig zijn om een bepaalde verandering, groei of transitie te realiseren. Vervolgens worden de onderwerpen geselecteerd en de diverse interventies bepaald. Voor de goede voortgang krijgen de diverse betrokken partijen (de deelnemer zelf, externe trainer / coach en de teamleider / leidinggevende) elk een specifieke rol toegekend. Als laatste wordt natuurlijk de leerreis in een planning gezet, zodat er overzicht is en de voortgang geborgd kan worden.

Na het vormgeven van de leerreis is het tijd om te gaan leren, veranderen en groeien.

leren, veranderen en groeien

Om mensen echt te laten leren, veranderen en groeien, volgen we 3 beproefde stappen in de leerreis:

  1. Theorie
    Kennis begrijpen en beheersen en kunnen reproduceren.
  2. Toepassen
    Oefen de opgedane kennis in een veilige omgeving waar fouten maken leidt tot verbetering. Vaardig worden.
  3. Transfer
    Breng het naar de praktijk. Zorgen voor feedback en continu verbeteren.

ontwikkel​d door specialisten

Alle trainingen en opleidingsprogramma's zijn vormgegeven en worden behandeld door specialisten op dat gebied. Je bent dan ook verzekerd van de hoogste kwaliteit. Daarbij is niet alleen aandacht geschonken aan de inhoud, maar ook aan hoe je specifieke onderwerpen op de beste en snelste manier leert. 

Afhankelijk van het onderwerp wordt dan ook gebruik gemaakt van diverse leervormen, zoals:

  • Video's
  • Podcasts
  • Teksten
  • Oefeningen
  • Opdrachten
  • Toetsen
  • En meer...

maatwerk? natuurlijk!

white label

De leeromgeving kan worden aangepast aan de eigen huisstijl voor een optimale herkenning bij medewerkers.

scorm | tin can

Gebruik de programma's die binnen de organisatie worden gebruikt om extra onderdelen toe te voegen aan trainingen.

blended

Combineer de online trainingen met coaching of klassikale bijeenkomsten om vaardigheden in te trainen.